LETS TALK OKINAWAN!!!

Page 5 of 7 Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Next

View previous topic View next topic Go down

Re: LETS TALK OKINAWAN!!!

Post by hirokimi on Thu May 14, 2009 2:23 am

damn!!!! thaqts alot. i didnt even know cuz indo look so small when you look at map but it never occur to me. dang!!!!

_________________
avatar
hirokimi
O2

Posts : 1785
Join date : 2008-12-08
Location : the city that never sleeps

View user profile http://www.landoforenji.blogspot.com

Back to top Go down

Re: LETS TALK OKINAWAN!!!

Post by shinrei on Thu May 14, 2009 2:26 am

we even have many different language in one island!!! that`s amazing!!!

shinrei
Ikenai Taiyō

Posts : 1038
Join date : 2008-02-17
Age : 30
Location : Indonesia, please come here, Orange Range!

View user profile http://shinreifreakz.multiply.com/

Back to top Go down

Re: LETS TALK OKINAWAN!!!

Post by hirokimi on Thu May 14, 2009 2:39 am

omg!!! even in india but good thing i can understand them. thats gud. i can even understand bangale n nepali. hahah cuz of hindi

_________________
avatar
hirokimi
O2

Posts : 1785
Join date : 2008-12-08
Location : the city that never sleeps

View user profile http://www.landoforenji.blogspot.com

Back to top Go down

Re: LETS TALK OKINAWAN!!!

Post by aoibara on Thu May 14, 2009 3:44 am

shinrei wrote:we even have many different language in one island!!! that`s amazing!!!

yeah i think its really amazing, but if u cannot speak ur ethnics language u will get mock from ur parents esp. from ur grandparents, thats happen at me when i cannot speak my ethnic language tongue
avatar
aoibara
Ika Summer

Posts : 704
Join date : 2009-03-25
Age : 23
Location : Indonesia

View user profile

Back to top Go down

Re: LETS TALK OKINAWAN!!!

Post by hirokimi on Thu May 14, 2009 12:43 pm

lol... so true. ma grandma is from tibet so, she speak our ethnic langauage and sometimes i dnt understand her. so, i ask ma mum what she is talkign about. she got mad at me onetime when i didnt understand her. i go "huh" or what did u say???? she said tht i need to improve it and i need to stop talking in english at home to improve it. lol... grandma is funny but i love her

_________________
avatar
hirokimi
O2

Posts : 1785
Join date : 2008-12-08
Location : the city that never sleeps

View user profile http://www.landoforenji.blogspot.com

Back to top Go down

Re: LETS TALK OKINAWAN!!!

Post by IchaIchaMako on Thu May 14, 2009 9:55 pm

hahahaha yah when i was at school my english grade is wayyyyyy better than my javanese grade XD my mom said "u must have been born in a wrong place" lol
avatar
IchaIchaMako
ORANGE RANGE

Posts : 2386
Join date : 2009-01-25
Location : Icha Icha Paradise with Naoto-sama

View user profile http://justmako.livejournal.com

Back to top Go down

Re: LETS TALK OKINAWAN!!!

Post by shinrei on Thu May 14, 2009 10:52 pm

everybody at my school does... ^^;
english score is higher than sundanese score... hahaha...

shinrei
Ikenai Taiyō

Posts : 1038
Join date : 2008-02-17
Age : 30
Location : Indonesia, please come here, Orange Range!

View user profile http://shinreifreakz.multiply.com/

Back to top Go down

Re: LETS TALK OKINAWAN!!!

Post by hirokimi on Fri May 15, 2009 12:22 am

yea me too. tibetan n hinidi was sreally hard n ma least fav subject too. i used to get rewally bad great in on it. ma english n history is the highest. ma classmates use to make fun of me that i dont have british accent. lol...

_________________
avatar
hirokimi
O2

Posts : 1785
Join date : 2008-12-08
Location : the city that never sleeps

View user profile http://www.landoforenji.blogspot.com

Back to top Go down

Re: LETS TALK OKINAWAN!!!

Post by IchaIchaMako on Sun May 17, 2009 6:37 pm

hahaha that means english actually is easier to learn lol i cannot use british accent too cuz i use american english Very Happy its more popular in indonesia
avatar
IchaIchaMako
ORANGE RANGE

Posts : 2386
Join date : 2009-01-25
Location : Icha Icha Paradise with Naoto-sama

View user profile http://justmako.livejournal.com

Back to top Go down

Re: LETS TALK OKINAWAN!!!

Post by hirokimi on Sun May 17, 2009 10:47 pm

oh yeah. i guess so but in india, we use british accents becuz it was colonized by britain. so, ya. but i love british accents. ma uncle got one n its really heavy british accents XD i wish i got british accents. i can do to some words but cant talk fully in b-accents.

_________________
avatar
hirokimi
O2

Posts : 1785
Join date : 2008-12-08
Location : the city that never sleeps

View user profile http://www.landoforenji.blogspot.com

Back to top Go down

Re: LETS TALK OKINAWAN!!!

Post by IchaIchaMako on Mon May 18, 2009 7:44 am

i think british accent is more complicated XD my english teacher when i was at school has british accent n i had difficulties in following what he says lol
avatar
IchaIchaMako
ORANGE RANGE

Posts : 2386
Join date : 2009-01-25
Location : Icha Icha Paradise with Naoto-sama

View user profile http://justmako.livejournal.com

Back to top Go down

Re: LETS TALK OKINAWAN!!!

Post by hirokimi on Mon May 18, 2009 11:02 am

oh really??? wow! thats weird. so, u understand american accent better than british???

_________________
avatar
hirokimi
O2

Posts : 1785
Join date : 2008-12-08
Location : the city that never sleeps

View user profile http://www.landoforenji.blogspot.com

Back to top Go down

Re: LETS TALK OKINAWAN!!!

Post by IchaIchaMako on Tue May 19, 2009 8:39 am

yup! i talked with some foreigners and if they talk in american accent i can understand it easier Very Happy
avatar
IchaIchaMako
ORANGE RANGE

Posts : 2386
Join date : 2009-01-25
Location : Icha Icha Paradise with Naoto-sama

View user profile http://justmako.livejournal.com

Back to top Go down

Re: LETS TALK OKINAWAN!!!

Post by zelda on Tue May 19, 2009 3:27 pm

me 2, I have a hard time understanding the british accent. They speak so fast and a lot more different then those with american accent. american accent is much easier 2 understand I think. ^^
avatar
zelda
Ika Summer

Posts : 697
Join date : 2008-11-08
Location : in Naoto's closet..

View user profile

Back to top Go down

Re: LETS TALK OKINAWAN!!!

Post by hirokimi on Tue May 19, 2009 7:35 pm

wow!!! i didnt know that. well, u guys will have no prob understanding me ^.^

_________________
avatar
hirokimi
O2

Posts : 1785
Join date : 2008-12-08
Location : the city that never sleeps

View user profile http://www.landoforenji.blogspot.com

Back to top Go down

Re: LETS TALK OKINAWAN!!!

Post by IchaIchaMako on Tue May 19, 2009 8:15 pm

hehehe yah i guess so but i thought in norway ppl more used to british accent than american since its in europe XD i was mistaken then lol
avatar
IchaIchaMako
ORANGE RANGE

Posts : 2386
Join date : 2009-01-25
Location : Icha Icha Paradise with Naoto-sama

View user profile http://justmako.livejournal.com

Back to top Go down

Re: LETS TALK OKINAWAN!!!

Post by hirokimi on Wed May 20, 2009 10:12 am

ya all the european countries has british n mixed with their own accents. ya, norwegian used more british. ppl alwaz asked me if i was born in US since i have american accent. i tell them, na TT.TT

_________________
avatar
hirokimi
O2

Posts : 1785
Join date : 2008-12-08
Location : the city that never sleeps

View user profile http://www.landoforenji.blogspot.com

Back to top Go down

Re: LETS TALK OKINAWAN!!!

Post by zelda on Wed May 20, 2009 3:18 pm

I think people in Norway speak english more like the americans than the british. I guess that's because we hear american accent all the time on tv, internet and in music. When I think about it it's very seldom I hear the british accent, and I wouldn't manage to speak it even if I tried, it feels very unnatural. XD
avatar
zelda
Ika Summer

Posts : 697
Join date : 2008-11-08
Location : in Naoto's closet..

View user profile

Back to top Go down

Re: LETS TALK OKINAWAN!!!

Post by hirokimi on Thu May 21, 2009 12:44 am

lol... so true. m,a uncle has perfect british accent n very heavy one too. everytime i try to intimediate him, its so hard for me to say it. but there are some world or sentence that i can say in perfect british accents. wow!!! i cnt believe u guys said that u understnad american accent better. wait till u come to nyc. i think we talk way faster than any other state n we have our own slangs. haha

_________________
avatar
hirokimi
O2

Posts : 1785
Join date : 2008-12-08
Location : the city that never sleeps

View user profile http://www.landoforenji.blogspot.com

Back to top Go down

Re: LETS TALK OKINAWAN!!!

Post by shinrei on Thu May 21, 2009 12:54 am

but british accent is sexy!!! XP

shinrei
Ikenai Taiyō

Posts : 1038
Join date : 2008-02-17
Age : 30
Location : Indonesia, please come here, Orange Range!

View user profile http://shinreifreakz.multiply.com/

Back to top Go down

Re: LETS TALK OKINAWAN!!!

Post by hirokimi on Thu May 21, 2009 1:13 am

HI5 to SHIN CHAN <3
OMG!!! u think so, rite. everytime i heard someone talkin gin british accent. i just melt away..ahhh~~~~ imagine HIROKI with BRITISH ACCENT?? im NOT gona leave that guy alone at all. gona stalk him all the way to Japan. lol lol!

_________________
avatar
hirokimi
O2

Posts : 1785
Join date : 2008-12-08
Location : the city that never sleeps

View user profile http://www.landoforenji.blogspot.com

Back to top Go down

Re: LETS TALK OKINAWAN!!!

Post by IchaIchaMako on Thu May 21, 2009 9:43 am

hirokimi wrote:lol... so true. m,a uncle has perfect british accent n very heavy one too. everytime i try to intimediate him, its so hard for me to say it. but there are some world or sentence that i can say in perfect british accents. wow!!! i cnt believe u guys said that u understnad american accent better. wait till u come to nyc. i think we talk way faster than any other state n we have our own slangs. haha
um i wonder bout that too cuz i never spoke to anyone from NYC XD but my friend in seattle said NYC ppl do talk fast lol
avatar
IchaIchaMako
ORANGE RANGE

Posts : 2386
Join date : 2009-01-25
Location : Icha Icha Paradise with Naoto-sama

View user profile http://justmako.livejournal.com

Back to top Go down

Re: LETS TALK OKINAWAN!!!

Post by shinrei on Thu May 21, 2009 10:28 pm

haaaaaa i`ll be Hiroki`s greatest STALKER if he speaks in british accent... but i think it`s impossible, coz there are A LOT of American in Okinawa... even if he can speak english well, i bet he`ll speak in American English, not British... hahaha ^^;

i love how Hugh Grant speaks... LOVELY!!!!
and Rupert Grint... and Daniel Radcliff... and all of the cool guys in Skins series... hahahaha....

shinrei
Ikenai Taiyō

Posts : 1038
Join date : 2008-02-17
Age : 30
Location : Indonesia, please come here, Orange Range!

View user profile http://shinreifreakz.multiply.com/

Back to top Go down

Re: LETS TALK OKINAWAN!!!

Post by IchaIchaMako on Fri May 22, 2009 12:23 am

hahahahaha yah but shin-chan ur in japan right now, have u ever heard how japanese speak in english? do they use american, british or their own accent? XD
avatar
IchaIchaMako
ORANGE RANGE

Posts : 2386
Join date : 2009-01-25
Location : Icha Icha Paradise with Naoto-sama

View user profile http://justmako.livejournal.com

Back to top Go down

Re: LETS TALK OKINAWAN!!!

Post by hirokimi on Fri May 22, 2009 12:30 am

oh yeah!!! all the HOT british celebrities ~~~ ma god!!!
@ mako chan: ya, its true, even cali ppl told me that we new yorkers talk too fast. i remembe when japanese tourist come n ask me question. i tell them the answer. they r like what??? so manytimes n i spoke ma broken japanese to them. hahah...
ya, ppl in okinawa talk american english. ohhh~~~ but i can still imagine hiroki in british accents

_________________
avatar
hirokimi
O2

Posts : 1785
Join date : 2008-12-08
Location : the city that never sleeps

View user profile http://www.landoforenji.blogspot.com

Back to top Go down

Re: LETS TALK OKINAWAN!!!

Post by Sponsored content


Sponsored content


Back to top Go down

Page 5 of 7 Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Next

View previous topic View next topic Back to top

- Similar topics

 
Permissions in this forum:
You cannot reply to topics in this forum